ένα ευρωπαϊκό
περιβαλλοντικό πρόγραμμα eTwinning που υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2015 –
16 από 22 χώρες με σκοπό να ευαισθητοποιήσει τα νήπια γύρω από το
περιβαλλοντικό πρόβλημα της υπερκατανάλωσης του νερού. Για το σκοπό αυτό τα
νήπια έφτιαξαν σταγόνες που ταξίδεψαν στην Ευρώπη με σκοπό να μεταδώσουν
μηνύματα και να κινητοποιήσουν τα νήπια να μελετήσουν το στοιχείο αυτό στη ζωή
τους. Τα νηπιάκια μας έφτιαξαν τις σταγόνες τους
και τις έστειλαν στους φίλους τους στην Ιταλία και τη Γαλλία.
ένα ευρωπαϊκό
περιβαλλοντικό πρόγραμμα eTwinning που υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2015 –
16 από 22 χώρες με σκοπό να ευαισθητοποιήσει τα νήπια γύρω από το
περιβαλλοντικό πρόβλημα της υπερκατανάλωσης του νερού. Για το σκοπό αυτό τα
νήπια έφτιαξαν σταγόνες που ταξίδεψαν στην Ευρώπη με σκοπό να μεταδώσουν
μηνύματα και να κινητοποιήσουν τα νήπια να μελετήσουν το στοιχείο αυτό στη ζωή
τους. Τα νηπιάκια μας έφτιαξαν τις σταγόνες τους
και τις έστειλαν στους φίλους τους στην Ιταλία και τη Γαλλία.
Κι ενώ τα παιδιά περίμεναν να παραλάβουν τις σταγόνες από τους συνεργάτες ξεκίνησε εντός της τάξης η μελέτη του νερού στην καθημερινότητά τους απαντώντας στα ερωτήματα «Γιατί χρειαζόμαστε το νερό;» , "Πώς το χρησιμοποιούμε;" μαθαίνοντας βιωματικά τη χρήση των σταγόνων στην καθημερινότητα τους.
Έπειτα σε οργανωμένες γωνιές πειραμάτων και σε ομάδες 4-5 παιδιών έπαιξαν με το νερό εκτελώντας πειράματα.
Παρακολουθώντας εποπτικό υλικό με τον κύκλο του νερού που ανακάλυψαν στο διαδίκτυο αναρωτήθηκαν πώς βρέχει και τι συμβαίνει όταν δεν υπάρχει νερό. Δραματοποίησαν το έθιμο της Περπερούνας και ανακάλυψαν βιωματικά τη σημασία που έδιναν από τα παλιά χρόνια οι άνθρωποι στην αξία της βροχής.
Ένα γράμμα από το μέλλον τους προειδοποίησε για τον κίνδυνο έλλειψης νερού και τους ζήτησε να βρουν πληροφορίες για το πώς φαντάζονταν ότι θα ήταν ο κόσμος.
Δημιούργησαν ένα φυλλάδιο με τις πληροφορίες http://marakiklei.edu.glogster.com/a-warning-for-the-earth-3407/ και προσκάλεσαν τους συμμαθητές να φτιάξουν αφίσες με τρόπους εξάλειψης του κινδύνου και συλλέγοντας τις φράσεις τα νήπια έφτιαξαν ένα συννεφόλεξο.
Βλέποντας στη γωνιά του Η/Υ τα ευρήματα και τις αναρτήσεις και των συμμαθητών τους αποφάσισαν να τα συγκεντρώσουν σε έναν εννοιολογικό χάρτη ώστε όλα όσα ανακάλυψαν γύρω από το θέμα να είναι συγκεντρωμένα.
Δραματοποίησαν τον κύκλο του νερού και βίωσαν τη ζωή μιας σταγόνας.
Τα παιδιά δημιούργησαν και έπαιξαν παιχνίδια με λέξεις, memory, scratch και puzzle. Τα παιχνίδια μπορείτε να τα βρείτε στους συνδέσμους που ακολουθούν.
Λαμβάνοντας τις σταγόνες οργάνωσαν μία έκθεση εντός της τάξης και κατά την εκδήλωση Skype παρουσίασαν όλες τις δημιουργίες της τάξης τους και μοιράσθηκαν προβληματισμούς και ιδέες για τη χρήση του νερού.
Αποφάσισαν να δημιουργήσουν μία ψηφιακή ιστορία με ηρωίδα την Ερμίνα μια μικρή σταγόνα η οποία θα έστελνε μηνύματα σε όλο τον κόσμο για την προστασία του νερού. Την ιστορία μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ.
Από την αξιολόγηση του προγράμματος, η οποία έγινε σε τρία στάδια φαίνεται ότι τα παιδιά αγάπησαν το θέμα και ότι δε διαψεύστηκαν οι αρχικές τους προσδοκίες, όπως φαίνεται και παρακάτω:
Και φυσικά στην τελική αξιολόγηση που έγινε μέσω surveymonkey και μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα πατώντας στο σύνδεσμο
https://www.surveymonkey.com/results/SM-2WH3WZ5R/
αλλά και στην παρακάτω παρουσίαση που περιλαμβάνει και τις απόψεις των γονέων.
Στο παρακάτω συννεφόλεξο διαφαίνονται οι απόψεις των νηπίων για το τι είναι γι' αυτά το έργο.
https://www.surveymonkey.com/results/SM-2WH3WZ5R/
αλλά και στην παρακάτω παρουσίαση που περιλαμβάνει και τις απόψεις των γονέων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου