Μου άρεσε που ανακάλυψα.....

Μου άρεσε που ανακάλυψα.....
Μην σταματάς την εξερεύνηση. Όλο και κάτι άλλο μπορεί να σου αρέσει!!!

Εξερευνήστε:

Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2013

Η πεταλούδα


μια αχόρταγη κάμπια που μεταμορφώνεται 




Έδειξα εικόνες με πεταλούδες στα παιδιά και τους έθεσα τον προβληματισμό
ΠΩΣ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ ΜΙΑ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ

Κάποια παιδιά είπαν ότι μια μαμά μεγάλη πεταλούδα γεννάει μικρά πεταλουδάκια που δε μπορούν να πετάξουν. Κάποια άλλα είπαν ότι οι πεταλούδες όταν είναι μωρά είναι κάμπιες. Τα νήπια δε γνώριζαν ότι η ζωή της πεταλούδας ξεκινά από ένα αυγό.
Διαβάσαμε την ιστορία Ο κύκλος ζωής της πεταλούδας και χωρίς να τους δείχνω εικόνες τους ενθάρρυνα σε κάθε στάδιο να μου δείχνουν με το σώμα τους τα στάδια μεταμόρφωσης μιας πεταλούδας. Για να τους το κάνω πιο ελκυστικό τους τραγούδησα το τραγουδάκι "Θέλω να γίνω πεταλούδα" (του Trish Weaver, Raleigh, NC στο βιβλίο "Δραστηριότητες για το παιδί: Μια Εγκυκλοπαίδεια με Θεματική Κατάταξη", 2000, Αθήνα, εκδ. Πατάκη) στο ρυθμό του γνωστού σε όλους "ο γεωργός πάει στον αγρό".

Σε κάθε στροφή τα παιδιά έπρεπε να κάνουν κάποιες συγκεκριμένες κινήσεις. Παρακάτω παραθέτω το τραγούδι και μέσα σε παρένθεση τις κινήσεις που έκαναν τα παιδιά.

ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ

Θέλω να γίνω πεταλούδα, πεταλούδα, πεταλούδα
Θέλω να γίνω πεταλούδα (φτερουγίζουν επιτόπου καθώς τραγουδούν)
Να τριγυρνώ με κέφι!

Πρώτα θα γίνω ένα αυγό, ένα αυγό, ένα αυγό
Πρώτα θα γίνω ένα αυγό (διπλώνονται σα μικρές μπαλίτσες)
Μικρούλι, τοσοδούλι!

Κάμπια θα γίνω αργότερα, αργότερα, αργότερα
Κάμπια θα γίνω αργότερα (ξαπλώνουν μπρούμυτα και αρχίζουν να σέρνονται)
Να τριγυρνώ με κέφι!

Μετά θα γίνω χρυσαλλίς, χρυσαλλίς, χρυσαλλίς
Μετά θα γίνω χρυσαλλίς (παριστάνουν ότι είναι χρυσαλλίδες)*
Να τριγυρνώ με κέφι!

Τώρα πια είμαι πεταλούδα, πεταλούδα, πεταλούδα
Τώρα πια είμαι πεταλούδα (φτερουγίζουν σε όλη την τάξη)
Και τριγυρνώ με κέφι!

* Χρυσαλλίδες μπορούν να γίνουν είτε ενώνοντας τα χέρια πάνω από το κεφάλι ψηλά σαν να κρέμονται είτε να στηρίζονται στα δυο χέρια και να σηκώνουν προς τα πάνω πότε το ένα πόδι και πότε το άλλο. 


ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΛΩΣΣΙΚΟ: ΤΟ ΛΑΘΟΣ


Προκειμένου τα νήπια να μάθουν τα στάδια μεταμόρφωσης της πεταλούδας επεκτείναμε την παραπάνω δραστηριότητα. Μία ομάδα παιδιών (λουλούδια) θα τραγουδούσε το τραγούδι μόνο που επειδή δεν το ήξεραν ακόμη καλά θα μπερδεύονταν. Η άλλη ομάδα (πεταλούδες) που θα εκτελούσε τα στάδια μεταμόρφωσης  με το σώμα του θα έπρεπε να ακολουθεί τη σωστή πορεία μεταμόρφωσης της πεταλούδας. Όποιος έκανε λάθος και μπερδευόταν θα έβγαινε και με τη σειρά του θα τραγουδούσε το τραγούδι μπερδεύοντας την ομάδα "πεταλούδες".
Η δραστηριότητα αυτή ενθουσίασε πολύ τα παιδιά, που η ομάδα "πεταλούδες" την ώρα της κίνησης τραγουδούσε πιο δυνατά και διόρθωνε την ομάδα "λουλούδια" που προσπαθούσε να τους μπερδέψει. Οι ομάδες άλλαξαν ρόλους και όσο τα παιδιά εξοικειώνονταν με τα στάδια μεταμόρφωσης της πεταλούδας, τόσο πιο έντονα αντιδρούσαν στα λάθη της άλλης ομάδας.
Στη συνέχεια τους έδωσα δύο φυλλάδια. Στο ένα υπήρχαν τα στάδια μεταμόρφωσης της πεταλούδας. Τους ζήτησα να χρωματίσουν τις εικόνες και στη συνέχεια να τις κόψουν και να τις κολλήσουν στο δεύτερο φύλλο εργασίας ξεκινώντας όμως από την αρχή της ζωής της πεταλούδας μέχρι την ολοκλήρωσή της σε πεταλούδα. 


1ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 



2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ




3ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Αν υπάρχει χρόνος μπορείτε να δώσετε και το τρίτο φύλλο εργασίας. Από τη μια μεριά (αριστερά) είναι τα τέσσερα στάδια της μεταμόρφωσης της πεταλούδας τοποθετημένα σε λάθος σειρά και τα νήπια πρέπει να βάλουν το σωστό αριθμό στο διπλανό κουτάκι π.χ. στην πρώτη εικόνα θα βάλουν τον αριθμό 3 κ.ο.κ.   






















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του εποπτικού υλικού σε άλλο ιστολόγιο

Μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε στην τάξη σας μόνο.