Μου άρεσε που ανακάλυψα.....

Μου άρεσε που ανακάλυψα.....
Μην σταματάς την εξερεύνηση. Όλο και κάτι άλλο μπορεί να σου αρέσει!!!

Εξερευνήστε:

Τρίτη, 2 Ιουλίου 2013

Η πρόβλεψη του καιρού στο Νηπιαγωγείο.


Μια εργασία ρουτίνας


Οι Μικροί Μετεωρολόγοι προβλέπουν καθημερινά τον καιρό στο νηπιαγωγείο από την αρχή ακόμη της σχολικής χρονιάς. Η καθημερινή αυτή διαδικασία ανήκει στις καθημερινές ρουτίνες του Νηπιαγωγείου και τα νήπια μέσα από συστηματικές παρατηρήσεις και καταγραφές των καιρικών φαινομένων ενθαρρύνονται να γνωρίσουν τα καιρικά φαινόμενα.Για το σκοπό αυτό δημιουργήσαμε έναν πίνακα παρατήρησης του καιρού με δύο φύλλα. Στο πρώτο φύλλο αριστερά γίνεται η καταγραφή του καιρού που υποθέτουν τα νήπια ότι θα έχει η πόλη μας την επόμενη ημέρα και στο δεύτερο φύλλο δεξιά αφού παρατηρήσουν τα νήπια τον καιρό τον καταγράφουν. Με τον διπλό αυτό πίνακα τα νήπια προβληματίζονται σταδιακά κατά πόσο επιτυχημένες είναι οι προβλέψεις τους και τι χρειάζεται να παρατηρούν ώστε να μην κάνουν αυθαίρετες προβλέψεις.

Ο πίνακας καιρού



Προβλέπω τον αυριανό καιρό


Κι όταν συγκεντρωθούν τα δεδομένα του μήνα τα νήπια καταμετρούν πόσες ημέρες είχαμε ηλιοφάνεια, βροχοπτώσεις κ.α και τα καταγράφουν είτε σε φύλλο εργασίας είτε στον υπολογιστή στο πρόγραμμα ζωγραφικής του Revelation Natural Art φτιάχνοντας ένα πίνακα με όλα τα δεδομένα του καιρού ώστε να είναι σε θέση να κάνουν εκτιμήσεις γύρω από τις ποσότητες.


Καταγραφή του καιρού του φθινοπώρου με τη βοήθεια του λογισμικού
REVELATION NATURAL ART

 Τα παιδιά όμως βρίσκουν και διάφορους τρόπους για να εκφράζουν τις απόψεις τους για τον καιρό μέσα από τη ζωγραφική και να εκφράζονται για δύσκολες και αφηρημένες έννοιες γι' αυτά, όπως οι εναλλαγές της ημέρας, η πολύ ζέστη, θέματα που εγείρουν περαιτέρω διερεύνηση μέσα από πειράματα και παιχνίδια.Όπως για παράδειγμα μία μέρα που ο καιρός είχε πολύ συχνές εναλλαγές τα νήπια προβληματίστηκαν τι καιρό να σημειώσουν στον πίνακα και αποφασίστηκε να καταγράψουμε σε χαρτί την εναλλαγή των καιρικών φαινομένων και στη συνέχεια να επιλέξουμε ως σύμβολο του καιρού εκείνο που θα είχε τη μεγαλύτερη συχνότητα. Στην προκειμένη περίπτωση ήταν σύννεφα με βροχή.



 Το πείραμα συνεχίστηκε κι άλλες μέρες και τα νήπια είχαν την ευκαιρία να εμπλακούν σε διαδικασίες ποσοτήτων και αρίθμησης.


Επίσης τυχαία φυσικά φαινόμενα έγιναν η αφορμή για να εκφράσουν τους φόβους τους σχετικά με ένα νέο καιρικό φαινόμενο, όπως το χαλάζι, να εμπλουτίσουν το λόγο τους και τις γνώσεις τους γύρω από τα είδη των καιρικών φαινομένων και να φτιάξουν το δικό τους βίντεο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του εποπτικού υλικού σε άλλο ιστολόγιο

Μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε στην τάξη σας μόνο.