και την ανακαλύπτω. Ένα ταξίδι του νηπιαγωγείου μας με το Εθνικό Δίκτυο Βιώσιμη Πόλη.
Στην Α' Φάση τα νήπια παρουσίασαν την πραγματικότητα της γειτονιάς τους αρχικά μέσα από τα δικά τους βιώματα δημιουργώντας ένα δικό τους πρώτο σκαρίφημα της περιοχής γύρω από το σχολείο δίνοντας απαντήσεις σε μια σειρά από ερωτήματα:
-Ποια διαδρομή ακολουθώ για να πάω από το σπίτι στο σχολείο;
- Τι βλέπω στη διάρκεια αυτής της διαδρομής;
- Ποιες σκέψεις μου έρχονται συνήθως στο νου;
- Πού περνάω τον ελεύθερο χρόνο μου έξω από το σπίτι;
- Πού παίζω ή συναντώ τους φίλους μου;
- Πώς αισθάνομαι καθώς περπατώ στη γειτονιά μου;
- Τι μου αρέσει και τι δε μου αρέσει στη γειτονιά μου;
Στην Α' Φάση τα νήπια παρουσίασαν την πραγματικότητα της γειτονιάς τους αρχικά μέσα από τα δικά τους βιώματα δημιουργώντας ένα δικό τους πρώτο σκαρίφημα της περιοχής γύρω από το σχολείο δίνοντας απαντήσεις σε μια σειρά από ερωτήματα:
-Ποια διαδρομή ακολουθώ για να πάω από το σπίτι στο σχολείο;
- Τι βλέπω στη διάρκεια αυτής της διαδρομής;
- Ποιες σκέψεις μου έρχονται συνήθως στο νου;
- Πού περνάω τον ελεύθερο χρόνο μου έξω από το σπίτι;
- Πού παίζω ή συναντώ τους φίλους μου;
- Πώς αισθάνομαι καθώς περπατώ στη γειτονιά μου;
- Τι μου αρέσει και τι δε μου αρέσει στη γειτονιά μου;
Στη συνέχεια φτιάξαμε συννεφόλεξο για τη γειτονιά μας με τη βοήθεια του taxgedo αλλά και με τον παραδοσιακό τρόπο, όπου περιγράφονταν τόσο το τι έχει η γειτονιά μας ως προς τις κατηγορίες "ΦΥΣΗ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ" και στη συνέχεια καταγράψαμε τα συναισθήματά μας.
Ανακαλύψαμε την πόλη μας στο χάρτη με τη βοήθεια του GoogleEarth.
Στη Β' Φάση δημιουργήσαμε το δικό μας Περιβαλλοντικό Μονοπάτι
Μελετήσαμε 7 πόλεις που ανακαλύψαμε στο ψακτήρι του υπολογιστή μας. Καταγράψαμε όσα θα θέλαμε να έχει και η δική μας πόλη και νομίζουμε ότι λείπουν και καταγράψαμε τις απόψεις μας σε στήλες.
Μελετήσαμε τη συμπεριφορά μας ως προς τον τρόπο μετακίνησής μας μέσα στην πόλη.
Στη Γ' Φάση ζωγραφίσαμε την πόλη των ονείρων μας, τη μαγική πόλη και εκφράσαμε τις απόψεις μας με όλα όσα θα επιθυμούσαμε να έχει.
Η όλη αυτή προσπάθεια των παιδιών ενισχύθηκε με τη βοήθεια των γονέων που συνέλεξαν φωτογραφικό υλικό και με τη συμπαράσταση της ομάδας Επινοητικοί του Δικτύου, οι οποίοι μέσω της πλατφόρμας Edmodo μας ενθάρρυναν για την προσπάθειά μας και μας ενέπνευσαν με ιδέες. Τους ευχαριστούμε και ελπίζουμε να τους συναντήσουμε στο 3ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο του δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Βιώσιμη Πόλη: η πόλη πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία» που συντονίζει το ΚΠΕ Ελευθερίου-Κορδελιού & Βερτίσκου θα γίνει στις 30/4/2015 στο Δημαρχείο της Θεσσαλονίκης.
Πάρα πολύ ωραίες δράσεις! Τα συγχαρητήριά μου! Όπως ακριβώς θα έπρεπε να προσεγγιστούν στο χώρο του Νηπιαγωγείου!
ΑπάντησηΔιαγραφή