Μου άρεσε που ανακάλυψα.....

Μου άρεσε που ανακάλυψα.....
Μην σταματάς την εξερεύνηση. Όλο και κάτι άλλο μπορεί να σου αρέσει!!!

Εξερευνήστε:

Σάββατο, 31 Αυγούστου 2013

Διαχείριση σχολικής τάξης από την πρώτη κιόλας ημέρα στο σχολείο

σημαίνει θέτω προσδοκίες μέσω ενός γενικού πλάνου που δημιουργώ για το πώς θέλω να είναι η τάξη μου. Για παράδειγμα ο Wong ισχυρίζεται ότι το να καλημερίζεις τους μαθητές σου την ώρα που έρχονται στο σχολείο κάθε πρωί και να τους κάνεις να νιώθουν ευπρόσδεκτοι στο σχολικό περιβάλλον είναι μέρος αυτού του πλάνου. Ο Nick Romagnolo προσθέτει ότι το πλάνο που φτιάχνεις από την πρώτη μέρα για τη διαχείριση της τάξης σου πρέπει να περιλαμβάνει όχι μόνο ποιες διαδικασίες οι μαθητές σου πρέπει να ακολουθούν καθημερινά αλλά να σχεδιάζεις και πότε και πώς αυτές οι διαδικασίες θα διδαχθούν στα παιδιά.Το πλάνο αυτό δεν σχετίζεται με τη διαχείριση συγκρούσεων που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς μέσα στην τάξη, όπως πολύ συχνά θεωρούν πολλοί εκπαιδευτικοί, αλλά αφορά, όπως τονίζει ο H. Wong τη διαχείριση και διοίκηση μιας τάξης μέσα από διαδικασίες που οι μαθητές θα ξέρουν τι να κάνουν και πώς να το κάνουν με στόχο να μάθουν να λειτουργούν σε ένα οργανωμένα ευχάριστο και φιλικό περιβάλλον, ανακαλύπτοντας την αξία του προγραμματισμού στην καθημερινότητά τους.
Μερικές από τις πιο βασικές αρχές που πρέπει να έχετε κατά νου προτού ξεκινήσετε να οργανώνετε το πλάνο σας είναι:
1. Χτίστε σχέσεις εμπιστοσύνης και ασφάλειας
2. Η συνέπεια είναι που μετράει
3. Δώστε τους χρόνο να αφομοιώσουν το καινούριο με συχνές επαναλαμβανόμενες υπενθυμίσεις
4. Δώστε τους την ευκαιρία να συμμετέχουν στο σχεδιασμό του ασφαλούς και φιλικού σχολικού περιβάλλοντος που έχετε σχεδιάσει να δημιουργήσετε 
5. Δημιουργήστε ποικιλία καναλιών επικοινωνίας
6. Δώστε τους την ευκαιρία να σας πουν ποιοι είναι, τι θέλουν να μάθουν, τι ξέρουν και τι θα ήθελαν να μάθουν
7. Κινηθείτε με ηρεμία
8. Πάρτε αποφάσεις δίκαιες για όλους
9. Θέστε με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών σας κανόνες που επιφέρουν συνέπειες αν τους παραβούν και καθημερινές ρουτίνες που θα συνοδεύονται από συνεχείς υπενθυμίσεις
10. Συμπεριλάβετε σε όλο αυτό το σχεδιασμό και τους γονείς των παιδιών.


Παρασκευή, 30 Αυγούστου 2013

Χρήσιμα φυλλάδια που μπορούμε να δώσουμε στους γονείς με την έναρξη της σχολικής χρονιάς


Η πρώτη μου γνωριμία με τους νέους μου μαθητές θα γίνει μέσω των γονέων τους, οι οποίοι είναι και οι πρώτοι δάσκαλοι του παιδιού τους και αυτοί που ξέρουν τις αδυναμίες του, τους φόβους του και τις συνήθειές του.

Συνηθίζεται στο νηπιαγωγείο να δίνεται ένα πρώτο φύλλο γνωριμίας στους γονείς των μαθητών για συμπλήρωση, με σκοπό οι νηπιαγωγοί να έχουν μια πρώτη εικόνα της ταυτότητας του παιδιού που θα φοιτήσει στο νηπιαγωγείο.
Ένα τέτοιο δείγμα φύλλου γνωριμίας σας ετοίμασα μαζί με μια συνοδευτική επιστολή, την οποία θα μπορούσατε να δώσετε στους γονείς των μαθητών σας. 









Ένα επίσης σημαντικό φυλλάδιο είναι και εκείνο με τη συλλογή των απαραίτητων τηλεφώνων των κηδεμόνων των νηπίων, το οποίο μπορεί να είναι χρήσιμο κατά την επαλήθευση των στοιχείων, που δόθηκαν την περίοδο των εγγραφών.


Επίσης κατά την ενημέρωση προς τους γονείς, τους τονίζω το πόσο σημαντικό είναι να ακολουθούν οι ίδιοι και τα παιδιά τους τους σωστούς διατροφικούς κανόνες, προάγοντας σωστές διατροφικές συνήθειες στο νηπιαγωγείο. Με το φυλλάδιο αυτό τους δίνω ιδέες και προτάσεις για το τι μπορεί να φάει το νήπιο στο σχολείο το πρωί αλλά και ένα πρόγραμμα με ιδέες για μαγειρεμένο υγιεινό φαγητό. 



Ελπίζω να σας φανούν χρήσιμα










Παρασκευή, 23 Αυγούστου 2013

Μια βδομάδα και κάτι έμεινε για να γυρίσουμε όλοι...

    και πάλι.
Νέοι συνάδελφοι, νέοι μαθητές και νέοι γονείς. Και το μυστικό, ίσως ένα από τα πιο σημαντικά, για να έχει ο κάθε εκπαιδευτικός μια καλή σχολική χρονιά, νομίζω, ότι είναι η συνεργασία. Γι΄αυτό θεώρησα σκόπιμο να γνωστοποιήσω μερικά πράγματα που θα πρέπει να ξέρει ένας γονέας για τη νηπιαγωγό του παιδιού του, το σχολείο, τον τρόπο λειτουργίας του, τις συνήθειες που έχουμε. 
και θα ήθελα να σας ενημερώσω για κάποια πράγματα που πρέπει να ξέρετε.

πρώτα από όλα που μου εμπιστεύεστε και μοιράζεστε μαζί μου το παιδί σας αυτή τη χρονιά. Οι γονείς είναι οι πρώτοι και οι πιο σημαντικοί δάσκαλοι για τα παιδιά τους. Κι εγώ θέλω να σας στηρίξω σε αυτό το δύσκολο έργο.

Ανυπομονώ να τον/την γνωρίσω όσο καλύτερα μπορώ. Ξέρω ότι θα συμπαθήσουμε ο ένας τον άλλον. Θέλω το παιδί σας να αναπτυχθεί σε όλους τους τομείς και να μάθει. Γι΄αυτό θα του παρέχω πολλές ευκαιρίες ανακάλυψης και εξερεύνησης.

Θα στηρίξω την ανεξαρτησία του. Θα γιορτάσω και θα επιβραβεύσω τα επιτεύγματά του!

Στην τάξη αυτή είμαστε όλοι δάσκαλοι και όλοι μαθητές. Επιτρέπεται να κάνουμε λάθη. 
Προσπαθούμε μόνοι, προσπαθούμε απ΄την αρχή, προσπαθούμε όλοι μαζί!

Ο χώρος αυτός λοιπόν έχει σχεδιαστεί και είναι κατάλληλος για παιχνίδι. Πέρα όμως από το παιχνίδι, χορεύουμε, τραγουδάμε, παρατηρούμε, δημιουργούμε. είμαστε ευγνώμονες, γιορτάζουμε, ανακαλύπτουμε, κάνουμε ερωτήσεις, παίρνουμε βαθιές ανάσες και διασκεδάζουμε!!!
Οι αγκαλιές, οι χειραψίες και "κόλα πέντε" είναι ευπρόσδεκτα.

Κάθε μέρα, με λιακάδα, συννεφιά, βροχή και χιόνι. Παίζουμε με τα χώματα. Καμιά φορά βρεχόμαστε. Γι΄αυτό τα σχολικά μας ρούχα πρέπει να είναι ρούχα απλά, ρούχα κατάλληλα για παιχνίδι, γιατί σχεδόν πάντα λερωνόμαστε.

Παρόλο που βήχουμε και φταρνιζόμαστε σε μαντίλια, παρόλο που καθημερινά πλένουμε τα χέρια μας, μοιραζόμαστε όλοι τα μικρόβια. Κι όμως... αντιμετωπίζονται  με υγιεινό τρόπο ζωής, καλή διατροφή, ύπνο πολύ.

Μόνο έτσι μπορώ να μοιράζομαι μαζί σας τις ανακαλύψεις του παιδιού σας, τα κατορθώματα, τις αγωνίες του και τις επιτυχίες του. Είστε πάντα ευπρόσδεκτοι στη τάξη, μπορούμε επίσης να συζητάμε μετά το σχολείο για ότι σας απασχολεί, να στέλνετε e-mail ή ακόμα να κάνετε like στο blog της τάξης μας. είναι ένας θαυμάσιος τρόπος να δείτε τι κάνει το παιδί σας στο νηπιαγωγείο.

γιατί το συμπαθώ, όπως συμπαθώ κι όλα τα παιδιά.
 Δεν είμαι τέλεια αλλά θα βάλω τα δυνατά μου για να είμαστε όλοι καλά.

Καλή σχολική χρονιά


















































Αθηνά


η θεά της Ακρόπολης. Το όνομά της είναι συνδεδεμένο με την πόλη της Αθήνας. Στη ζωή των αρχαίων η θεά προστάτευε ό,τι είχε σχέση με τον πολιτισμό, τη σοφία, τις καλές τέχνες, τη φιλοσοφική σκέψη αλλά και την πολεμική τέχνη. Στο διαδραστικό παιχνίδι που μπορείτε να παίξετε πατώντας ΕΔΩ παρουσιάζεται μια επιλογή από εκθέματα του Μουσείου της Ακρόπολης, που απεικονίζουν τη θεά Αθηνά.Πρόκειται κυρίως για αναθήματα, αφιερώματα πιστών προς τη θεά.


Τρίτη, 13 Αυγούστου 2013

Η Παναγιά γιορτάζει


Μητέρα του Χριστού, μα πάνω από όλα Μητέρα όλων. Έτσι τη νιώθω. Σε ότι κι αν κάνω σε αυτήν στρέφομαι για βοήθεια, παρηγοριά και δύναμη. Αυτή μπορεί και συμπονεί τον άνθρωπο, μεσολαβεί για τον άνθρωπο και τον στηρίζει. Όλοι την προσκυνούν και όλοι τη δοξάζουν γιατί δεν έχει αφήσει τον άνθρωπο. Πολλά τα συνοδευτικά ονόματα  που της απέδωσαν ανάλογα με την περιοχή στην οποία βρέθηκε ή έκανε το θαύμα της.
Δείτε μερικά από τα θαύματα της παρακάτω πατώντας στο όνομά της. 





















Φυσικά δεν είναι μόνο αυτές οι θαυματουργές εικόνες. Κάθε τόπος έχει τη δική του ιστορία και θαύμα να αφηγηθεί. Κάθε άνθρωπος έχει το δικό του θαύμα να πει. Δίκαια λοιπόν κάθε δεκαπενταύγουστο τη γιορτάζουν σε όλη την Ελλάδα και την υμνούν από τόπο σε τόπο. Πατήστε εδώ για να δείτε ύμνους και τραγούδια του λαού μας για την Παναγιά.

Παρασκευή, 9 Αυγούστου 2013

Εκπαιδευτικός...

           
του μέλλοντος;
Πολλά λέγονται τον τελευταίο καιρό για τους εκπαιδευτικούς, δουλεύουν λίγες ώρες, δε συμπληρώνουν το ωράριό τους, ότι αυτοί που αξιολογούν δεν δέχονται να αξιολογηθούν και άλλα πολλά. Κανένας όμως δε κάνει λόγο για τη δουλειά του εκπαιδευτικού, το σημαντικό ρόλο του στην εκπαιδευτική διαδικασία, τους προβληματισμούς και τις αγωνίες που έχει για το έργο που παράγει, αν του φτάνουν 24 ώρες το 24ωρο για να προετοιμαστεί τόσο ψυχολογικά όσο και σε επίπεδο υλικού για να ικανοποιήσει την επόμενη ημέρα τις μαθησιακές ανάγκες των λιλιπούτειων συνοδοιπόρων στο μακρύ ταξίδι της μάθησης.
Πρόσφατα διάβασα ένα άρθρο στο ηλεκτρονικό περιοδικό του Νέου παιδαγωγού της Μαρίας Δρακοπούλου, που περιγράφει με γλαφυρό τρόπο ένα βράδυ Κυριακής μιας εκπαιδευτικού, τότε που όλοι κοιμούνται και ετοιμάζονται ξεκούραστοι να αντιμετωπίσουν την εβδομάδα.

Όταν μια Νέα Παιδαγωγός ξ α γ ρ υ π ν ά ...
Κυριακή βράδυ...
Μια Νέα Παιδαγωγός στριφογυρίζει στο κρεβάτι της μάταια...
 Ο ύπνος δεν έρχεται γιατί 
χιλιάδες σκέψεις τον διώχνουν μακριά...
«Πολύ τους αρέσει το Edmodo,
 πρέπει να προχωρήσω με την εγγραφή κι άλλων μαθητών.», 
«Το περιβαλλοντικό project βγήκε πολύ καλό. 
Μήπως να το κάνουμε e-twinning του χρό-
νου;», «Καλά που το θυμήθηκα!
 Να τηλεφωνήσω στον Αρκτούρο αύριο, να κανονίσω την 
επίσκεψη.»,
 «Α ναι! Να μαζέψω και τις εργασίες δημιουργικής γραφής από τα παιδιά
 να τις στείλω στο Φεστιβάλ.», 
«Ωραία, αύριο θα δούμε και το βιντεάκι από το You Tube για τα 
Ανθρώπινα Δικαιώματα.».
Η τελευταία σκέψη την τινάζει σαν ηλεκτροφόρο καλώδιο.
 «Ωχ! Ξέχασα να το περάσω στο 
USB!».
 Σηκώνεται και τρέχει στο laptop. 
Το ρολόι του τοίχου δείχνει 12, όταν το στικάκι είναι 
έτοιμο και μπαίνει σε μια παραφορτωμένη με βιβλία, 
σημειώσεις και άλλα υλικά τσάντα.
Ξαναγυρίζει στο κρεβάτι ανακουφισμένη.
 «Τώρα θα κοιμηθώ!», σκέφτεται, μα το μυαλό 
της τριγυρνά σε καινούρια μονοπάτια..
 «Όλο και πιο πολλοί συνάδελφοι με ρωτούν για το 
Comenius. 
Πρέπει να μαζευτούμε να τους ενημερώσω.»,
 «Πρέπει να βελτιώσουμε και την 
ιστοσελίδα μας.
 Θα βοηθήσω με τα Αγγλικά.»,
 «Να διοργανώσουμε κι ένα σεμινάριο για το ρατσισμό.».
Αυτή η σκέψη τη φέρνει πίσω, μια βδομάδα νωρίτερα, 
όταν το σχολείο αναστατώθηκε από 
μια εκδήλωση ρατσισμού μαθητών της Δ’ τάξης
 εναντίον αλλοδαπού συμμαθητή τους.
 Μένει εκεί για αρκετή ώρα να σχεδιάζει τί μπορεί να γίνει. 
Αμέσως μετά, μεταφέρεται στην προηγούμενη Παρασκευή, 
όταν η Ισμήνη της Α’ τάξης της είπε ότι δεν είχε κολατσιό γιατί η 
μαμά της δεν είχε λεφτά να της πάρει.
«Υπάρχουν παιδιά που πεινάνε πια!», 
συλλογίζεται, ανατριχιάζει και αναστενάζει.
Αλλάζει πλευρό.
 Κοιτάζει το ρολόι. 2 η ώρα τη νύχτα και αυτή ακόμα σκέφτεται.
«Για 800 ευρώ; Αξίζει; Για ένα αβέβαιο μέλλον; Αξίζει;», 
ακούγονται όλες εκείνες οι φωνές 
των τελευταίων ημερών να αντηχούν στο δωμάτιο.
«Είμαι μια νέα Νέα Παιδαγωγός.», ψιθυρίζει η σκέψη της. 
Τα μάτια της Ισμήνης και των 
άλλων παιδιών τρυπούν το μυαλό της…
Κι αμέσως ο ψίθυρος γίνεται φωνή:
 «Είμαι Παιδ- Αγωγός. Πάντα θα αξίζει.»
Η τελευταία σκέψη τη νανουρίζει γλυκά και ο ύπνος έρχεται γρήγορα.

Μαρία Δρακοπούλου
MA in TESOL with Applied Linguistics
MA in Lexicography and Applications

Για περισσότερα άρθρα πατήστε εδώ ή επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του περιοδικού http://neospaidagogos.gr/, απ' όπου και θα ενημερωθείτε για το Πανελλήνιο Συνέδριο, που θα διεξαχθεί στην Αθήνα στις 10 και 11 Μαϊου 2014 με θέμα τον "Παιδαγωγό του Σήμερα"

Πέμπτη, 8 Αυγούστου 2013

Ακρόπολη



  Mια ιστορία 2.500 χιλιάδων χρόνων

Αλήθεια, πώς κατάφερε να διατηρηθεί τόσους αιώνες, πώς θα μπορούσε να είναι αν την προστατεύαμε εγκαίρως από τους κινδύνους που την απειλούν, ποιοι εργάζονται σε αυτήν, πώς γίνονται οι συντηρήσεις και άλλα τέτοια ερωτήματα μπορούν να απαντηθούν πατώντας εδώ και παίζοντας με τη Γλαύκα και το λογισμικό πρόγραμμα - παιχνίδι για την αποκατάσταση των μνημείων της Ακρόπολης. 

Μόλις είδα το πρόγραμμα αυτό, για μένα ως ενήλικα αποτέλεσε μία εγκυκλοπαιδική βάση για να γνωρίσω τη διαδικασία αποκατάστασης τέτοιων μνημείων, κάτι για το οποίο δεν είμαι ειδικός και με βοήθησε πολύ να γνωρίσω τη διαδικασία, τους ανθρώπους που εμπλέκονται σε αυτήν αλλά και τους κινδύνους που συμβάλλουν στη φθορά τέτοιων μνημείων.
Πέρα όμως από τις πληροφορίες και την αξιοποίηση του λογισμικού ως προσομοιωτή. το πρόγραμμα περιέχει 5 δράσεις (Το ταξίδι, Η βοήθεια, Το πλήρωμα, Η δράση, Στο μέλλον), τις οποίες πρέπει να περάσεις με επιτυχία για να φτάσεις στο τελευταίο στάδιο το " Σχεδιαστήριο".



Η φύση και η Ακρόπολη
θα πρέπει να είναι οδηγοί
στην τέχνη του κάθε καλλιτέχνη
Λύσσανδρος Καυταντζόγλου



Περιηγηθείτε στην Ακρόπολη πατώντας

 ΕΔΩ











Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του εποπτικού υλικού σε άλλο ιστολόγιο

Μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε στην τάξη σας μόνο.