Μου άρεσε που ανακάλυψα.....

Μου άρεσε που ανακάλυψα.....
Μην σταματάς την εξερεύνηση. Όλο και κάτι άλλο μπορεί να σου αρέσει!!!

Εξερευνήστε:

Σάββατο 31 Αυγούστου 2013

Διαχείριση σχολικής τάξης από την πρώτη κιόλας ημέρα στο σχολείο

σημαίνει θέτω προσδοκίες μέσω ενός γενικού πλάνου που δημιουργώ για το πώς θέλω να είναι η τάξη μου. Για παράδειγμα ο Wong ισχυρίζεται ότι το να καλημερίζεις τους μαθητές σου την ώρα που έρχονται στο σχολείο κάθε πρωί και να τους κάνεις να νιώθουν ευπρόσδεκτοι στο σχολικό περιβάλλον είναι μέρος αυτού του πλάνου. Ο Nick Romagnolo προσθέτει ότι το πλάνο που φτιάχνεις από την πρώτη μέρα για τη διαχείριση της τάξης σου πρέπει να περιλαμβάνει όχι μόνο ποιες διαδικασίες οι μαθητές σου πρέπει να ακολουθούν καθημερινά αλλά να σχεδιάζεις και πότε και πώς αυτές οι διαδικασίες θα διδαχθούν στα παιδιά.Το πλάνο αυτό δεν σχετίζεται με τη διαχείριση συγκρούσεων που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς μέσα στην τάξη, όπως πολύ συχνά θεωρούν πολλοί εκπαιδευτικοί, αλλά αφορά, όπως τονίζει ο H. Wong τη διαχείριση και διοίκηση μιας τάξης μέσα από διαδικασίες που οι μαθητές θα ξέρουν τι να κάνουν και πώς να το κάνουν με στόχο να μάθουν να λειτουργούν σε ένα οργανωμένα ευχάριστο και φιλικό περιβάλλον, ανακαλύπτοντας την αξία του προγραμματισμού στην καθημερινότητά τους.
Μερικές από τις πιο βασικές αρχές που πρέπει να έχετε κατά νου προτού ξεκινήσετε να οργανώνετε το πλάνο σας είναι:
1. Χτίστε σχέσεις εμπιστοσύνης και ασφάλειας
2. Η συνέπεια είναι που μετράει
3. Δώστε τους χρόνο να αφομοιώσουν το καινούριο με συχνές επαναλαμβανόμενες υπενθυμίσεις
4. Δώστε τους την ευκαιρία να συμμετέχουν στο σχεδιασμό του ασφαλούς και φιλικού σχολικού περιβάλλοντος που έχετε σχεδιάσει να δημιουργήσετε 
5. Δημιουργήστε ποικιλία καναλιών επικοινωνίας
6. Δώστε τους την ευκαιρία να σας πουν ποιοι είναι, τι θέλουν να μάθουν, τι ξέρουν και τι θα ήθελαν να μάθουν
7. Κινηθείτε με ηρεμία
8. Πάρτε αποφάσεις δίκαιες για όλους
9. Θέστε με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών σας κανόνες που επιφέρουν συνέπειες αν τους παραβούν και καθημερινές ρουτίνες που θα συνοδεύονται από συνεχείς υπενθυμίσεις
10. Συμπεριλάβετε σε όλο αυτό το σχεδιασμό και τους γονείς των παιδιών.


Ιδέες για τη δημιουργία ενός πλάνου για τη διαχείριση της τάξης σας από την πρώτη κιόλας μέρα
από τη Κλειδαρά Μαρία - sciencekidsinkindergarden.blogspot.gr

  • Χαιρετίστε τους μαθητές σας όταν έρχονται το πρωί στο σχολείο! Αυτή η απλή χειρονομία δημιουργεί εκείνη τη μαγική στιγμή πραγματικής επικοινωνίας μεταξύ μαθητή και εκπαιδευτικού, καθώς μέσα από την άμεση οπτική επαφή που επιτυγχάνεται όταν ο δάσκαλος κοιτά το μαθητή του και του λέει ¨καλημέρα¨ του περνά το σωστό πρότυπο επικοινωνίας.
  • Διδάξτε και υπενθυμίστε! Τα παιδιά μαθαίνουν και στη συνέχεια τους γίνονται συχνές υπενθυμίσεις να τακτοποιούν τη τσάντα τους και τη ζακέτα τους στο ντουλάπι και την κρεμάστρα αντίστοιχα, να βγάζουν τα παπούτσια τους, να φορούν τα παντοφλάκια τους και να τα τακτοποιούν ανάλογα στο ντουλάπι.Τα παιδιά διδάσκονται να βάζουν την καρτέλα με το όνομά τους στον πίνακα - παρουσιολόγιο. Τα παιδιά διδάσκονται να κάθονται την ώρα της παρεούλας ή του κύκλου στα παγκάκια.
  • Οργανώστε την τάξη όλοι μαζί! Ζητήστε από τους μαθητές σας να οργανώσουν τις διάφορες γωνιές της τάξης, φτιάχνοντας ταμπέλες για την κάθε γωνιά, ορίζοντας τον εξοπλισμό της κάθε γωνιάς και τον αριθμό των παιδιών που θα μπορούσε να φιλοξενήσει η κάθε γωνιά.
  • Φτιάξτε ένα κοινωνικό συμβόλαιο με κανόνες αποδεκτό από όλους! Μπορείτε να ξεκινήσετε την όλη διαδικασία απλά κάνοντας την ερώτηση: ¨Πείτε μου, όλα εκείνα που βλέπετε και ακούτε και νιώθετε στην τάξη και σας κάνουν να νιώθετε όμορφα, άσχημα, άβολα κ.λ.π.. Καταγράψτε τις απαντήσεις των παιδιών σε έναν πίνακα, τον οποίο και θα συμπληρώσετε με τις αντίστοιχες ζωγραφιές που θα κάνουν.
  • Αποφασίστε και φτιάξτε από κοινού τις ομάδες υπηρεσίας της ημέρας! Την ώρα του κύκλου από την πρώτη κιόλας μέρα θα αναζητήσετε τον εθελοντή βοηθό, του οποίου το όνομα θα προστεθεί στον πίνακα των ομάδων υπηρεσίας.
  • Φτιάξτε πίνακες ρουτίνας, π.χ. καιρός! Οι βοηθοί της κάθε ημέρας θα καλούνται να πουν τον καιρό, να συμπληρώνουν την ημερομηνία, να τακτοποιούν τα μολύβια και τις μπογιές, να καθαρίζουν τα τραπέζια μετά το πρωινό αλλά και να είναι υπεύθυνοι για την ετοιμασία του μεσημεριανού γεύματος, την τακτοποίηση των παιχνιδιών κ.α.
  • Ενσωματώστε στο πρόγραμμά σας μια σειρά από "συνήθειες προσαρμογής" από τις αυθόρμητες δραστηριότητες στις προγραμματισμένες! Για παράδειγμα ζητήστε από
    μερικούς εθελοντές να μοιραστούν κάτι καλό που βίωσαν μαζί σας ή εναλλακτικά να σας περιγράψουν με μία λέξη πώς νιώθουν σήμερα.Μια άλλη καλή ιδέα θα ήταν να συνήθιζαν τα παιδιά να διαβάζουν ένα βιβλίο ήρεμα μέχρι η ομάδα υπηρεσίας να ολοκληρώσει το έργο της τακτοποίησης της τραπεζαρίας.
  • Ενθαρρύνετε την επικοινωνία τόσο μαζί σας όσο και με τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης! Παίξτε μαζί του το παιχνίδι του δημοσιογράφου και πάρτε του μια συνέντευξη μαθαίνοντας τα πιο σημαντικά πράγματα που το ενδιαφέρουν, κι όταν ακόμη έχετε πολύ δουλειά αφήστε ένα κουτί "που κάτι θέλει να σου πει" , όπου τι παιδί θα μπορεί να αφήνει εκεί διάφορα για να τα δεις και να μιλήσετε αργότερα.
  • Διατηρείστε το πρόγραμμα της ημέρας! Για παράδειγμα πριν το φαγητό πλένουμε τα χέρια μας, παίρνουμε τη τσάντα μας, βγάζουμε πετσέτα και παγουρίνο, το φαγητό μας, τρώμε, συμμαζεύουμε ξανά τα πράγματά μας και σκουπίζουμε τραπέζια και κλείνουμε καρεκλάκια, ενώ τα σκουπίδια μας τα πετάμε στον κάδο.
  • Ενημερώστε τους γονείς μέσω wiki ή σελίδα που φτιάξατε στο website του σχολείου σας το τι καταφέρνουν να κάνουν τα παιδιά τους μέσα στην τάξη λειτουργώντας αυτόνομα μέσα σε ένα ευρύτερο περιβάλλον, όπως είναι η σχολική τους τάξη. 



1 σχόλιο:

  1. Πολύ ωραίες!!! αυτές οι αρχές που θέσατε και πολλές απ' αυτές τις εφαρμόζω.Αυτό που μου κέντρισε το ενδιαφέρον... είναι εκεί που γράφετε για το κουτί. Ευχαριστώ!!! Η βοήθεια σας ήταν πολύτιμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του εποπτικού υλικού σε άλλο ιστολόγιο

Μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε στην τάξη σας μόνο.