σημαίνει θέτω προσδοκίες μέσω ενός γενικού πλάνου που δημιουργώ για το πώς θέλω να είναι η τάξη μου. Για παράδειγμα ο Wong ισχυρίζεται ότι το να καλημερίζεις τους μαθητές σου την ώρα που έρχονται στο σχολείο κάθε πρωί και να τους κάνεις να νιώθουν ευπρόσδεκτοι στο σχολικό περιβάλλον είναι μέρος αυτού του πλάνου. Ο Nick Romagnolo προσθέτει ότι το πλάνο που φτιάχνεις από την πρώτη μέρα για τη διαχείριση της τάξης σου πρέπει να περιλαμβάνει όχι μόνο ποιες διαδικασίες οι μαθητές σου πρέπει να ακολουθούν καθημερινά αλλά να σχεδιάζεις και πότε και πώς αυτές οι διαδικασίες θα διδαχθούν στα παιδιά.Το πλάνο αυτό δεν σχετίζεται με τη διαχείριση συγκρούσεων που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς μέσα στην τάξη, όπως πολύ συχνά θεωρούν πολλοί εκπαιδευτικοί, αλλά αφορά, όπως τονίζει ο H. Wong τη διαχείριση και διοίκηση μιας τάξης μέσα από διαδικασίες που οι μαθητές θα ξέρουν τι να κάνουν και πώς να το κάνουν με στόχο να μάθουν να λειτουργούν σε ένα οργανωμένα ευχάριστο και φιλικό περιβάλλον, ανακαλύπτοντας την αξία του προγραμματισμού στην καθημερινότητά τους.
Μερικές από τις πιο βασικές αρχές που πρέπει να έχετε κατά νου προτού ξεκινήσετε να οργανώνετε το πλάνο σας είναι:
1. Χτίστε σχέσεις εμπιστοσύνης και ασφάλειας
2. Η συνέπεια είναι που μετράει
3. Δώστε τους χρόνο να αφομοιώσουν το καινούριο με συχνές επαναλαμβανόμενες υπενθυμίσεις
4. Δώστε τους την ευκαιρία να συμμετέχουν στο σχεδιασμό του ασφαλούς και φιλικού σχολικού περιβάλλοντος που έχετε σχεδιάσει να δημιουργήσετε
5. Δημιουργήστε ποικιλία καναλιών επικοινωνίας
6. Δώστε τους την ευκαιρία να σας πουν ποιοι είναι, τι θέλουν να μάθουν, τι ξέρουν και τι θα ήθελαν να μάθουν
7. Κινηθείτε με ηρεμία
8. Πάρτε αποφάσεις δίκαιες για όλους
9. Θέστε με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών σας κανόνες που επιφέρουν συνέπειες αν τους παραβούν και καθημερινές ρουτίνες που θα συνοδεύονται από συνεχείς υπενθυμίσεις
10. Συμπεριλάβετε σε όλο αυτό το σχεδιασμό και τους γονείς των παιδιών.