Μου άρεσε που ανακάλυψα.....

Μου άρεσε που ανακάλυψα.....
Μην σταματάς την εξερεύνηση. Όλο και κάτι άλλο μπορεί να σου αρέσει!!!

Εξερευνήστε:

Τετάρτη, 11 Μαρτίου 2015

«ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΔΕ ΧΤΥΠΑΝΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΓΑΠΑΝΕ»

Το βιβλίο αυτό μας το πρότεινε η μαμά της Ελισάβετ, η κυρία Λία Φωτιάδου. Την ευχαριστούμε πολύ. Το βιβλίο αυτό με τίτλο «ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΔΕ ΧΤΥΠΑΝΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΓΑΠΑΝΕ» κέρδισε το 1ο Βραβείο στο δεύτερο διαγωνισμό συγγραφής παραμυθιού 2014 και είναι ένα παραμύθι που φτιάχτηκε από χεράκια που ξέρουν μόνο ν’ αγαπάνε.



Μπορείτε να το διαβάσετε πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://issuu.com/mizdome1/docs/____________________________________da91bd90271829/1?e=14588037/10361628

Τρίτη, 10 Μαρτίου 2015

Μελετώ την πόλη μου

και την ανακαλύπτω. Ένα ταξίδι του νηπιαγωγείου μας με το Εθνικό Δίκτυο Βιώσιμη Πόλη.

Στην Α' Φάση τα νήπια παρουσίασαν την πραγματικότητα της γειτονιάς τους αρχικά μέσα από τα δικά τους βιώματα δημιουργώντας ένα δικό τους πρώτο σκαρίφημα της περιοχής γύρω από το σχολείο δίνοντας απαντήσεις σε μια σειρά από ερωτήματα:
-Ποια διαδρομή ακολουθώ για να πάω από το σπίτι στο σχολείο;
- Τι βλέπω στη διάρκεια αυτής της διαδρομής;
- Ποιες σκέψεις μου έρχονται συνήθως στο νου;
- Πού περνάω τον ελεύθερο χρόνο μου έξω από το σπίτι;
- Πού παίζω ή συναντώ τους φίλους μου;
- Πώς αισθάνομαι καθώς περπατώ στη γειτονιά μου;
- Τι μου αρέσει και τι δε μου αρέσει στη γειτονιά μου;






Στη συνέχεια φτιάξαμε συννεφόλεξο για τη γειτονιά μας με τη βοήθεια του taxgedo αλλά και με τον παραδοσιακό τρόπο, όπου περιγράφονταν τόσο το τι έχει η γειτονιά μας ως προς τις κατηγορίες "ΦΥΣΗ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ" και στη συνέχεια καταγράψαμε τα συναισθήματά μας.

Ανακαλύψαμε την πόλη μας στο χάρτη με τη βοήθεια του GoogleEarth.


Στη Β' Φάση δημιουργήσαμε το δικό μας Περιβαλλοντικό Μονοπάτι


Μελετήσαμε 7 πόλεις που ανακαλύψαμε στο ψακτήρι του υπολογιστή μας. Καταγράψαμε όσα θα θέλαμε να έχει και η δική μας πόλη και νομίζουμε ότι λείπουν και καταγράψαμε τις απόψεις μας σε στήλες.

Μελετήσαμε τη συμπεριφορά μας ως προς τον τρόπο μετακίνησής μας μέσα στην πόλη.


Στη Γ' Φάση ζωγραφίσαμε την πόλη των ονείρων μας, τη μαγική πόλη και εκφράσαμε τις απόψεις μας με όλα όσα θα επιθυμούσαμε να έχει.


Η όλη αυτή προσπάθεια των παιδιών ενισχύθηκε με τη βοήθεια των γονέων που συνέλεξαν φωτογραφικό υλικό και με τη συμπαράσταση της ομάδας Επινοητικοί  του Δικτύου, οι οποίοι μέσω της πλατφόρμας Edmodo μας ενθάρρυναν για την προσπάθειά μας και μας ενέπνευσαν με ιδέες. Τους ευχαριστούμε και ελπίζουμε να τους συναντήσουμε στο  3ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο του δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Βιώσιμη Πόλη: η πόλη πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία» που συντονίζει το ΚΠΕ Ελευθερίου-Κορδελιού & Βερτίσκου θα γίνει στις 30/4/2015 στο Δημαρχείο της Θεσσαλονίκης.





Σάββατο, 7 Μαρτίου 2015

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ...ΤΩΡΑ!!!

Στο Πρότυπο Πειραματικό Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης μας αρέσει πολύ να χρησιμοποιούμε παλιά άχρηστα αντικείμενα και να δημιουργούμε νέα και χρήσιμα.
Να, μερικές ιδέες που σας προτείνουμε!



Η Ενδοσχολική Βία μέσα από τα μάτια των μικρών παιδιών

Σας παρουσιάζω δύο ιστορίες που έφτιαξαν νήπια για την Ενδοσχολική Βία.

Η πρώτη ψηφιακή ιστορία έγινε από τους μαθητές του 8ου νηπιαγωγείου Κιλκίς πριν τρία χρόνια. Τη βρήκα στο αρχείο μου και τους την αφιερώνω.


Και η δεύτερη ιστορία δημιουργήθηκε φέτος από τα νήπια του Πρότυπου Πειραματικού Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.


Και οι δύο ιστορίες παρουσιάζουν πώς αντικρίζουν και πώς βιώνουν τα νήπια την Ενδοσχολική Βία. Και ίσως εμείς οι μεγάλοι να μην τη βλέπουμε αλλά τα παιδιά τη νιώθουν και έχουν ανάγκη να την εκφράζουν.

Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2015

EYZHN δράσεις

Το ΕΥΖΗΝ στο Νηπιαγωγείο παίρνει άλλη διάσταση
 Η αξιολόγηση της σωματικής διάπλασης των μαθητών στο Νηπιαγωγείο παίρνει άλλη διάσταση μέσα από ένα ολοκαίνουριο διδακτικό σενάριο που δημιουργήθηκε από τους εκπαιδευτικούς του 1ου Νηπιαγωγείου Λυκόβρυσης! Το διδακτικό σενάριο έχει ως κεντρικό άξονα τις μετρήσεις του Προγράμματος ΕΥΖΗΝ, ενώ παράλληλα επεκτείνεται και αλληλεπιδρά με τα προγράμματα σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων των γνωστικών αντικειμένων της Γλώσσας, των Μαθηματικών, της Μελέτης Περιβάλλοντος και της Δημιουργίας & Έκφρασης. Περιλαμβάνει συνολικά 8 δραστηριότητες διάρκειας περίπου 4 ωρών, με ευελιξία αυξομείωσης της χρονικής τους διάρκειας ανάλογα με το ενδιαφέρον των παιδιών. Οι δραστηριότητες μπορούν να πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος του Νηπιαγωγείου. Σκοπός των δραστηριοτήτων είναι να εξοικειωθούν τα παιδιά με τις μετρήσεις, τις κατηγοριοποιήσεις και τις συγκρίσεις μεγεθών, καθώς και να προβούν σε εκτιμήσεις και προβλέψεις προκειμένου να επιλύσουν καθημερινά προβλήματα και να συνειδητοποιήσουν την αξία των μετρήσεων στην καθημερινή ζωή. Απώτερος στόχος του σεναρίου είναι να διευρύνει τον γλωσσικό ορίζοντα των νηπίων, καθώς και να προάγει την ολόπλευρη σωματική, νοητική, συναισθηματική και κοινωνική τους ανάπτυξη και τη μετέπειτα στάση τους απέναντι στη μάθηση.


                                                              Για να το δείτε πατήστε ΕΔΩ:  Διδακτικό Σενάριο


Για να το δείτε πατήστε ΕΔΩ: Θεωρία






Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του εποπτικού υλικού σε άλλο ιστολόγιο

Μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε στην τάξη σας μόνο.